۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۱۵

رئیس حزب ندای ایرانیان شعبه اصفهان:

شفافیت برای عدالت و بهره‌مندی همه مردم از منافع ملی ضروری است

شفافیت برای عدالت و بهره‌مندی همه مردم از منافع ملی ضروری است

اصفهان- رئیس حزب ندای ایرانیان شعبه اصفهان گفت: ضرر و زیان مردم در انتخابات به دلیل حرف‌های شعارگونه بوده و باید شفافیت برای عدالت و بهره‌مندی همه مردم و نه طیف خاصی از منافع برقرار باشد.

محمد کیهانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتخابات و لزوم مشارکت حداکثری اظهار داشت: مردم ایران به طور کلی قابل پیش‌بینی نیستند و زمانی که در برهه انتخاباتی قرار گرفتیم ممکن است مانند سال ۷۶ و ۹۲ یک موجی ایجاد و تغییر اساسی شکل بگیرد.

وی افزود: تزریق امید یکی از راه‌های افزایش مشارکت مردم در شرایط فعلی است که مردم اگر بدانند می‌توانند از طریق صندوق‌های رأی وضعیت بهتری را برای کشور و خودشان رقم بزنند قطعاً شرکت می‌کنند.

رئیس حزب ندای ایرانیان شعبه اصفهان ادامه داد: رقابت و ایجاد دوقطبی در حال حاضر در جبهه اصولگرایی شکل گرفته و گزینه‌های اصلاح طلبان در این دوره از ریاست جمهوری گزینه‌های دست‌اولی نیستند.

حرف‌های شعارگونه ضرر و زیانی برای مردم

وی با بیان اینکه مردم باید در تعیین سرنوشت کشورشان حتی با اندک گزینه‌ها در صحنه رقابت شرکت کنند، گفت: مردم تا کنون هرچقدر که در انتخابات ضرر و زیان دیدند به دلیل حرف‌های شعارگونه بوده و در این دوره از انتخابات باید نامزدهای انتخاباتی با برنامه عملیاتی ورود پیدا کنند.

کیهانی خاطر نشان کرد: باید طرح و برنامه نامزدهای انتخاباتی رصد و مورد قضاوت قرار گیرند و البته شفاف و روشن نظرشان را در مورد مسائل کشور بیان کنند.

رئیس حزب ندای ایرانیان شعبه اصفهان نیز با اشاره به اهمیت انتخابات شورای شهر برای زندگی بهتر مردم گفت: باید افرادی در عرصه رقابت اعضای شورای شهر قرار بگیرند که برنامه عملیاتی و عملی برای مدیریت شهری داشته باشند، صرفاً نباید با شعار و برنامه‌های کلی به دنبال رأی جمع کردن و تکیه بر صندلی مدیریت شهری باشند.

شفافیت برای عدالت و تأمین منافع همه مردم

وی در خصوص الزام شفافیت در عملکرد نامزدها معتقد است که شفافیت در دوره قبلی از مدیریت شهری وجود داشته و تمام اطلاعات در سایت در دسترس مردم بوده اما بسیاری از معضلات شهری را نمی‌توان به صورت شفاف و علنی بازگو کرد زیرا در اجرای طرح‌ها دچار مشکل می‌شوند.

کیهانی ادامه داد: با این وجود آنچه که به منافع مردم بستگی دارد خط قرمز مدیریت شهری و شفافیت است تا برخی از طرح‌ها سبب کسب منفعت بیشتر طبقه‌ای از جامعه به وسیله رانت اطلاعاتی و ناآگاهی مردم نشود و سایر مناطق و از منافع شخصی خود محروم شوند؛ بنابراین در خصوص عدم تأمین منافع طیف خاصی و برقراری عدالت باید شفافیت وجود داشته باشد.

وی ایجاد شهرداری الکترونیک به عنوان بستری برای شفافیت را یکی از اقدامات مؤثر این دوره از شورای شهر دانست و افزود: همه مردم قادر به رصد طرح‌ها از سوی شهرداری بودند و چیز پنهانی وجود نداشت، اما در عرصه‌هایی که تصمیم‌های مدیریتی خاص گرفته می‌شود که منفعت شهر نسبت به شخص دیده شده، شاید نیاز به علنی شدن نداشته باشد.

تربیت نیروی جوان برای منصب‌های مدیریتی

رئیس حزب ندای ایرانیان شعبه اصفهان در خصوص تربیت نیروی جوان و جوان‌گرایی اظهار کرد: نسل اول انتقال تجربه را به راحتی به نسل‌های بعدی خود ارائه نمی‌دهند، اما ما سعی کردیم که مجدد مرتکب این اشتباه نشویم و تجربیات خود را در اختیار نسل‌های بعدی قرار دهیم. البته بخشی از مشاوران شهردار فعلی از جوانان تربیت شده این حزب هستند و در تلاش هستیم که تجربیات خود را در اختیار آنها قرار دهیم.

وی در خصوص «پویش ازما» گفت: هر فردی که بخواهد در عرصه انتخابات شورای شهر شرکت کند نیاز به راستی‌آزمایی و دیده شدن دارد تا بتواند خود را در معرض رأی مردم قرار دهد. بنابراین به نظر می‌رسد این پویش کار مناسبی باشد تا کاندیدهای شورای شهر هم خود را در معرض عموم قرار دهند وهم ماحصل آزمایش خود را ببینند.

کد خبر 5216425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha